سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسته بندی مواد غذایی

نظر

برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار. راهنمای مدیریت و مدیران دبستان تا دبیرستان

همانگونه که مستحضریم مدیران هر آموزشگاهی مبحث مهمی به نام برنامه سالانه دارند که در این مبحث به طراحی و تنظیم اقدامات و عملکرد خود به صورت مستند می نمایند . این مستندات که به کلیه فعالیت های پیش بینی شده مدیران در طول سال تحصیلی مربوط می گردد تحت عنوان برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران و یا برنامه عمل مدارس نامیده می شود.برنامه سالانه مدیران مدارس در سالهای اخیر به صورت های مختلفی نوشته می شود و طبق ضوابط خاصی اجرا می گردد.

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ابتدایی<\/h2>

برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار. راهنمای مدیریت و مدیران دبستان تا دبیرستان

معمولا در مدارس ابتدایی این برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر تنظیم می گردد.طرح تدبیر ابتدایی طرحی است که در سالهای اخیر جای خود را به شدت در میان مدیران مقطع ابتدایی باز کرده است. علاوه بر مدیران مدارس ابتدایی عادی و دولتی سایر مدارس استثنایی ، هیئت امنایی ، غیر دولتی و … نیز که در مقطع ابتدایی مشغول خدمت هستند برنامه سالانه مدیر و تقویم اجرایی را بر اساس طرح تدبیر می نگارند.باید توجه داشت آنچه باعث پیشرفت و پیشبرد اهداف آموزشی می گردد همین برنامه ریزی مدیران است که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان آن کلیه فعالیت های آموزشی و پرورشی مورد پیش بینی قرار گرفته و تلاش می شود اعتبارات لازم برای اجرای برنامه های مذکور تهیه گردد. اگر مدیران مدارس ابتدایی بتوانند برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر را به درستی تنظیم و اجرایی نمایند می توانند انتظارات قابل توجهی از دانش آموزان در جهت پیشرفت درسی و اخلاقی داشته باشند و دانش آموزانی که بر اساس برنامه سالانه طرح تدبیر ابتدایی مورد مراقبت قرار می گیرند آینده ای بسیار روشن تر از دانش آموزانی دارند که به صورت بی برنامه سال تحصیلی را آغاز و آن را به پایان می رسانند.

بعد از صحبت پیرامون طرح تدبیر نیاز است به طرح دیگری که به شدت مورد استقبال نظام آموزش و پرورش ، بخصوص در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم قرار گرفته است اشاره نماییم.

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار<\/h2>

برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار. راهنمای مدیریت و مدیران دبستان تا دبیرستان

برنامه سالانه بر اساس طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نوع دیگری از برنامه سالانه مدیران در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم است.لازم به ذکر است در موارد اندکی طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار در مقطع ابتدایی نیز به چشم می خورد. اما این موضوع تنها مربوط به مدارس خاص و برخی از مدارس شاهد می باشد. نکته ای که می بایست به آن توجه کنیم اینکه مدیران در طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار وظایف بسیار سنگین تری دارند. آنان می بایست برنامه سالانه و تقویم اجرایی خود را بر اساس محور های طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار تنظیم کنند. نکته ای که مهم است اینکه این محور ها هر ساله تغییر می کنند و متاسفانه نظام آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است به صورت دقیق برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار را ارائه داده و سال بعد تغییراتی را در آن اعمال نکند . طی چند سال گذشته برنامه سالانه طرح تعالی از ده محور به هشت محور و از هشت محور به یازده محور تغییر شکل داده است و این موضوع باعث سردرگمی مدیران در مقاطع متوسطه اول و دوم برای نگارش و تنظیم برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار گردیده است.

در راستای آنچه بیان گردید باید اذعان داشت که مدیران مدارس و معاونان آموزشی ، پرورشی ، اجرایی و فناوری و حتی مشاوران و مربیان بهداشت برای نگارش برنامه سالانه خود در راستای طرح تدبیر و طرح تعالی نیازمند منابعی قوی در جهت استفاده و بهره گیری می باشند. سایت ( بانک فایل پژوهشی معلمان ) این امکان را برای مدیران و سایر معاونین محیا نموده است که با مراجعه به این سایت از برنامه های مفیدی که در راستای طرح تدبیر و طرح تعالی طراحی و تدوین گردیده است به عنوان نمونه کار استفاده کرده و برنامه های خود را بر این اساس بنویسند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان